סוכן הביטוח אחראי על התיווך בין חברת הביטוח/ בית ההשקעות, לבין הלקוח.
אחריות הסוכן הינה למצוא את הפתרון הביטוחי / פיננסי המתאים ביותר ללקוח ועליו מוטלת האחריות להיות המומחה מצד המבוטח בעסקה.
כמו ששוכרים עורך דין בחתימת חוזה, כך צריך סוכן ביטוח שידאג לאינטרסים של הלקוח בעסקה. על סוכן הביטוח להיות עבור לקוחותיו איש המקצוע, אליו יפנו בתכנון ההגנות הבטיחותיות והתכנון הפנסיוני לפרישה.
הסוכן חייב להיות איש האמון של לקוחותיו, ולו תהיה אחריות מוסרית גדולה על בחירת הכיסויים ללקוחות. הסוכן והלקוח ינתחו את מאזן הסיכונים ויתאימו את הפתרונות הקיימים.
לאחר התאמת הצרכים והפקת פוליסות הביטוח/ השקעות, עוסק הסוכן במתן שירות ללקוח. פגישות אחת לתקופה לניתוח התיקים הפיננסים וערנות לתזוזות בשווקי המניות. וחלילה כאשר מתרחש אירוע ביטוחי, בין אם רפואי/ סיעודי/ אובדן כושר עבודה, יהיה הביטוח הפרטי גלגל הצלה עבור המבוטח ומשפחתו. הסוכן יהיה אחראי לתפעל את תביעת הביטוח, ידע להמליץ על רופאים לטיפול/ניתוח, יעזור בקבלת תרופה שלא בסל הבריאות/ עזרה בכל הסבך הבירוקרטי בניהול התביעה ועוד.
סוכן הביטוח יהיה אחד הגורמים הראשונים אליהם יפנה המבוטח בעת צרה. שימו לב, סוכן הביטוח מקצועי מחויב להתנהל לפי שני חוקים רגולטורים: חוק חוזה ביטוח התשמ"א 1981 וחוק הפיקוח על עסקי ביטוח ואם לא יפעל לפי חוקים אילו, רישיונו יכול להישלל.
החוקים מגנים על הלקוחות מפני טיפול לקוי של הסוכן או חברת הביטוח ולכן שבוחרים בסוכן מקצועי יודעים שגם הוא – מגיע אם אחריות ביטוחית.
ניתן היום לעבוד ישירות מול נציג מכירות של חברת הביטוח, לצערנו אותו הנציג מחויב לדאוג לאינטרס של חברת הביטוח, הוא יכול למכור מוצרים של אותה החברה בלבד ולא מודע או יכול לספר על החסרונות של המוצר אותו הוא מוכר.
קיימת גם האופציה לעבוד עם חברות הביטוח הישירות, כאשר יושבים שם מוקדנים לאחר שירות צבאי וללא הכשרה מספקת של התאמת הצרכים ללקוח וכנראה עוד כמה חודשים יעזבו לתחום אחר והלקוחות ימשיכו למוקדן הבא.
כמו שלא קונים דירה בטלפון, לא נבצע בדיקת רופא בטלפון, כמו שנחכה שאיש שירות מוסמך – חשמלאי או אינסטלטור יגיע פיזית לבדוק את התקלה, לא נקנה מוצר שלא קיבלנו חוות דעת של מומחה לגביו ולא ניתן כספים לאנשים שאנחנו לא מכירים. כך גם אין סיבה שביטוחים וניהול הסיכונים יתבצע דרך הטלפון ע"י אדם שאף פעם לא פגשנו.
סוכן מומחה שיושב בפגישה מול לקוח, ידע להתאים את המוצרים הנכונים, הלקוח חייב להרגיש חיבור אל אותו הסוכן ולדעת שיוכל לסמוך עליו.
לא סתם נאמר: "אין טוב ממראה עיניים".
את נציג המכירות של חברת הביטוח לא תוכלו לבחור, אבל בחירת סוכן היא החלטה שלכם. תתעניינו, תבדקו, תשמעו המלצות ובסופו של יום תבחרו את הסוכן שיהיה הנציג שלכם.